Nowoczesny napęd hybrydowy w samochodzie
Samochód hybrydowy to pojazd, który do poruszania się wykorzystuje dwa lub więcej różnych źródeł zasilania. Najczęstszy rodzaj samochodu hybrydowego wykorzystuje silnik spalinowy (ICE) i silnik elektryczny. Lód zasila samochód po uruchomieniu i po naładowaniu baterii. Silnik elektryczny zasila samochód, gdy działa nisko na paliwo i podczas ruchu zatrzymania i nabycia.
Historia samochodów hybrydowych
Pierwszym samochodem hybrydowym był Lohner-Porsche Mixte, który został wprowadzony w 1900 roku. Mieszanka miała silnik elektryczny w każdym z czterech kół. Lód został użyty do zasilania silników elektrycznych i doładowania akumulatorów. Mixte nie był bardzo udany, częściowo ze względu na wysoką cenę i ograniczony zasięg.
Pierwszym nowoczesnym samochodem hybrydowym była Toyota Prius, która została wprowadzona w 1997 roku. Prius wykorzystuje 1,5-litrowy lód i silnik elektryczny. Lód zasila samochód po uruchomieniu i po naładowaniu baterii. Silnik elektryczny zasila samochód, gdy działa nisko na paliwo i podczas ruchu zatrzymania i nabycia. Prius ma zasięg około 500 mil (800 km) i dostaje około 55 mil na galon (2,3 l/100 km).
Pierwsze seryjne samochody hybryowe
Honda Insight został wprowadzony w 1999 roku i był pierwszym samochodem hybrydowym, który używał benzynowo-elektrycznego układu napędowego. Wgląd wykorzystuje 1,0-litrowy lód i silnik elektryczny. Lód zasila samochód po uruchomieniu i po naładowaniu baterii. Silnik elektryczny zasila samochód, gdy działa nisko na paliwo i podczas ruchu zatrzymania i nabycia. Wgląd ma zasięg około 700 mil (1100 km) i dostaje około 70 mil na galon (3,1 l/100 km).
Toyota Camry Hybrid została wprowadzona w 2006 roku i oparta jest na Toyota Camry Sedan. Camry Hybrid wykorzystuje 2,4-litrowy lód i silnik elektryczny. Lód zasila samochód po uruchomieniu i po naładowaniu baterii. Silnik elektryczny zasila samochód, gdy działa nisko na paliwo i podczas ruchu zatrzymania i nabycia. Camry Hybrid ma zasięg około 700 mil (1100 km) i dostaje około 41 mil na galon (5,6 l/100 km).
Kolejne etapy na rynku samochodów hybrydowych
Hybryda Forda Fusion została wprowadzona w 2007 roku i oparta jest na sedanie Forda Fusion. Fusion Hybrid wykorzystuje 2,5-litrowy lód i silnik elektryczny. Lód zasila samochód po uruchomieniu i po naładowaniu baterii. Silnik elektryczny zasila samochód, gdy działa nisko na paliwo i podczas ruchu zatrzymania i nabycia. Fusion Hybrid ma zasięg około 700 mil (1100 km) i dostaje około 41 mil na galon (5,6 l/100 km).
Chevrolet Volt został wprowadzony w 2010 roku i jest samochodem hybrydowym plug-in. Volt ma zasięg około 40 mil (64 km) na baterii, zanim lód się uruchomi, aby rozszerzyć zasięg do około 600 mil (965 km). Volt dostaje około 98 mil na galon (4 l/100 km) w trybie elektrycznym i 37 mil na galon (6,4 l/100 km) w trybie hybrydowym.
Note Nissana został wprowadzony w 2010 roku i jest samochodem całkowicie elektrycznym. Note ma zasięg około 100 mil (160 km) na pełnym ładowaniu. Liść można podłączyć do standardowego gniazdka 120-woltowego, aby naładować baterię w około osiem godzin lub do 240-woltowego gniazdka, aby naładować baterię w ciągu około czterech godzin.
Innowacja na rynku samochodów hybryowych
Model Tesli został wprowadzony w 2012 roku i jest samochodem całkowicie elektrycznym. Model S ma zasięg około 265 mil (426 km) na pełnym ładowaniu. Model S można podłączyć do standardowego gniazdka 120 V, aby naładować baterię w około 12 godzin lub do 240-woltowego gniazdka, aby naładować baterię w około sześć godzin.